Handelsvilkår

Generelt

Disse vilkår er oversat fra svensk til vejledning. De svenske vilkår er gældende.

Nedenstående betingelser er gældende ved alle køb på Campadre.dk, hvis forretninger foretages af Campadre Scandinavia AB (556795-7245), St Göransgatan 63, 112 38 Stockholm. Campadre følger købers rettigheder og anbefalinger, som de er beskrevet i “Konsumentköplagen” og “Svensk Distanshandel”. Ved at gennemføre et køb og placere en ordre accepterer du disse vilkår.

Ændringer i sortimentet, lagerbeholdning og udsolgte varer fra leverandøren er ude af Campadres kontrol.

Alle priser er inklusive moms. Campadre forbeholder sig retten til at justere priserne og eventuelle fejl i prisfastsættelsen. Vi tager forbehold for trykfejl.

Vi gør altid alt hvad vi kan for at sørge for, at billeder af produkterne afspejler virkeligheden. Vi kan dog ikke garantere, at alle skærme gengiver billederne korrekt.

Vi tager forbehold for faktuelle og prismæssige trykfejl, ændringer i priser fra leverandøren, lagerbeholdning, eventuelle forkerte tekniske specifikationer, udsolgte produkter samt force majeure.

Hvis du er under 18 år, skal du have tilladelse fra dine forældre, hvis du bestiller fra Campadre.

Campadre er certificeret med sikkerhedsmærket Trygg E-handel. Mange af de større forbrugerorganisationer i Sverige har udviklet en guide til Trygg E-handel. Målet med Trygg E-handel er at give information om industrien og sikre en forbrugervenlig og sikker nethandel.

Campadre forbeholder sig retten til at annullere en ordre i tilfælde af mistanke om bedrageri. Enhver mistanke om bedrageri meldes til politiet.

Campadre forbeholder sig retten til at annullere en ordre, hvis en person har opgivet forkerte personlige oplysninger.

Campadre kan ikke drages til ansvar for forsinkelser eller manglende gennemførelse af vores forpligtelser i henhold til disse betingelser, hvis dette skyldes hændelser udenfor vores kontrol. Denne bestemmelse påvirker ikke dine lovmæssige rettigheder.

Gebyrer

Leveringsbetingelser

Vi benytter udbringningsservice med pakke eller brev fra Posten.

Mindre bestillinger sendes som brev og leveres hovedsagligt hjem til din postkasse. Hvis et brev er for stort til at blive leveret i postkassen, vil det i stedet blive leveret til et pick up sted. I tilfælde af dette vil du få besked via e-mail, når din bestilling er klar til afhentning. For at afhente en ordre skal du medbringe denne meddelelse (eller trackingnummer) og gyldig legitimation. Hvis du ikke afhenter din bestilling inden 7 dage, vil Posten sende dig en påmindelse pr. brev.

Større bestillinger leveres til et pick up sted. Du vil få besked via e-mail eller SMS, når din bestilling er klar til afhentning. Derfor er det vigtigt, at du indtaster det korrekte telefonnummer i kassen.

Når du har gennemført et køb på Campadre.dk, vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail til den e-mailadresse, som dit medlemskab er registreret under. Ordrebekræftelsen er foreløbig og gælder ikke som kvittering. Hvis det viser sig, at et produkt ikke er tilgængeligt, vil vi kontakte dig. Kontroller om informationen i ordrebekræftelsen er korrekt. Kontakt venligst kundeservice med det samme, hvis du opdager fejl i ordrebekræftelsen.

Når din bestilling er afsendt fra vores lager, vil du modtage en leveringsbekræftelse på e-mail, der indeholder et trackingnummer. Du kan med dette nummer følge din pakke på Posten.se. Hvis din bestilling afsendes som brev vil der være begrænset mulighed for at følge det, på grund af sikkerhedshensyn.

Du er som kunde ansvarlig for at kontakte Campadre, hvis du ikke får besked om afhentning på SMS eller e-mail fra Posten.

Hvis du tydeligt kan se, at der er en transportskade når du henter din pakke, så skal du ikke tage imod den. Bed medarbejderen om at notere på pakken, at den er skadet og skal returneres til Campadre. Kontakt derefter Campadres kundeservice og giv besked om dette, så tager vi os af pakken så snart den kommer tilbage til os.

Du har 14 dage til at afhente din pakke. Afhenter du ikke din pakke indenfor denne tid, sendes den tilbage til os. Campadre vil opkræve 250 kr. for at dække vores omkostninger, for pakker der ikke hentes eller afbestilles. Dette beløb skal betales inden 14 dage. Beløbet dækker vores omkostninger ved ekspedition, fragt, returfragt og behandling af pakken. Derfor er det vigtigt, at du oplyser det rigtige telefonnummer og den rigtige adresse, så pakken ikke bliver sendt tilbage til os pga. dette.

Hvis du fortryder dit køb inden du har hentet pakken, bliver du alligevel nødt til at afhente den og sende den retur til os ved at følge vores normale returneringsmulighed. Hvis pakken ikke afhentes, registreres det automatisk som en uafhentet pakke og du opkræves 250 kr.

Betalingsbetingelser

Klarna faktura
I samarbejde med Klarna tilbyder vi vores kunder fakturabetaling, med 14 dages betalingstid. De 14 dage begynder når pakken forlader vores lager. Hvis du vælger denne betalingsmetode vil dit personnummer blive kontrolleret og der vil blive lavet en kreditvurdering. Hvis du godkendes af Klarna kan du gennemføre køb med fakturabetaling. Fakturaen sendes sammen med din bestilling. Der tillægges et faktureringsgebyr på 29 kr. Ved for sen betaling tillægges rente på 25 % og et rykkergebyr på 60 kr.

Klarna konto/delvis betaling
I samarbejde med Klarna tilbyder vi vores kunder at dele betalingen af varer op med en Klarna konto. Hvis du vælger denne betalingsmetode vil dit personnummer blive kontrolleret og der vil blive lavet en kreditvurdering, der i visse tilfælde betyder, at der indhentes kreditoplysninger. Du vil modtage en kopi af disse kreditoplysninger med posten. Hvis du kan godkendes af Klarna, kan du dele din betaling op. Klarna sender en faktura hjem til dig omkring den 10. i den næstkommende måned (beregnet fra købet) og med denne skal foregående måneds indkøb betales. Dette betyder, at du har mindst 30 dage til at betale det første beløb. Det laveste beløb du kan betale er 1/24 af totalbeløbet, dog minimum 50 kr. Du kan når som helst vælge at betale resten af fakturaen. Klarna opkræver en årlig rente på 19,9 % (den månedlige rente er 1,625 % og ÅOP er 29,44 %) samt et faktureringsgebyr på 29 kr. Du kan læse mere om vilkårene her.

Betaling med kort
I samarbejde med DIBS tilbyder vi vores kunder kortbetaling med Visa eller Mastercard. Hvis du vælger kortbetaling kommer du til at gennemføre dit køb hos DIBS, hvor du udfylder kortnummer, udløbsdato og sikkerhedskoden, der findes på kortets bagside. Din betaling sker sikkert gennem DIBS's system. Alle oplysninger sendes krypteret til din bank, så hverken Campadre eller andre har adgang til dem. DIBS's system opfylder bankernes og kortudstedernes regler og certificeres årligt. DIBS anvender SSL, der er industriens bankstandard for sikre e-handelstransaktioner. Der tillægges ingen ekstra gebyr på betaling med kort.

Afbestilling

Det er muligt at afbestille en enkelt vare eller hele ordren indtil kampagnen, som du handlede fra, er afsluttet. For at afbestille en vare eller en ordre skal du kontakte kundeservice.

Returnering

Du har 14 dages returret fra den dag, du modtager din bestilling. Du har altså ret til at returnere enkelte varer eller hele ordren, hvis du ikke er tilfreds. Husk at varen eller ordren skal sendes tilbage til os sammen med den originale indpakning, i samme stand som da du modtog den.

Hvis du vil gøre brug af din returret skal følgende overholdes:

Hvis den returnerede vare ikke opfylder ovenstående krav, vil vi sende varen tilbage til dig og opkræve 250 kr. for fragt og ekstra håndteringsomkostninger.

Sådan gør du for at returnere en vare eller ordre til os:
  1. Angiv årsagen til returneringen på returneringsarket, der ligger i pakken. Klip langs den stiplede linje og læg informationen sammen med varen (i original indpakning) i forsvarlig emballage. OBS! Stregkoden skal stadig sidde på varen for, at vi kan behandle den korrekt.
  2. Sæt returfragtsedlen fast på ydersiden af emballagen.
  3. Aflever returpakken på et posthus, så tager vi os af den så snart den er kommet tilbage til os.
  4. OBS! Hvis du har valgt fakturabetaling skal du logge ind på Klarna.se med dit OCR nummer og dit personnummer for at forlænge betalingsdatoen på din faktura.

Hvis du benytter returfragtsedlen, der lå i pakken, betaler du ikke noget, når du afleverer pakken til returnering. Der bliver automatisk fratrukket 69 kr. for fragten for returneringen, når Campadre har modtaget og godkendt returneringen.

Reklamation

Hvis du modtager en defekt eller fejllevereret vare, beder vi dig om at kontakte vores kundeservice på e-mail hurtigst muligt, dog senest inden 2 måneder efter modtagelsen: kundservice@campadre.se. Hvis du først reklamerer senere, kan Campadre ikke tage ansvar for skaden.

For at kundeservice kan behandle og godkende din reklamation skal du oplyse følgende i din e-mail til kundeservice:
Når Campadre har modtaget din reklamation undersøges sagen grundigt og først herefter kan din reklamation godkendes og dine penge refunderes.

Vi står selvfølgelig for fragtomkostningerne for returnering af defekte og fejlleverede varer.

Defekte varer eller varer der har taget skade under transporten erstattes med en ny vare når dette er muligt. Hvis vi ikke kan tilbyde et lignende produkt tilbagebetales det fulde købsbeløb, inkl. fragt og returneringsomkostninger.

Hvis du har valgt faktura som betalingsmetode anbefaler vi, at du betaler den, da reklamationsprocessen kan tage længere tid end fakturaens forfaldsdato. Når reklamationen er godkendt tilbagebetales hele beløbet til dig.

Ved en evt. tvist er vores politik at følge det svenske forbrugerråds anbefalinger.

Refundering

Ved refundering tilbagebetaler vi som regel tilgodehavende ved samme metode, som der blev benyttet ved købet.

Ved betaling med kort, vil tilbagebetalingen blive indsat på det kort, der blev benyttet til at betale for købet. Refundering behandles normalt indenfor to hverdage fra en annullering, returnering eller reklamation er registreret. Du vil herefter modtage pengene indenfor yderligere et par hverdage.

Hvis du har valgt at betale med faktura, vil refunderingen blive fratrukket din faktura når en annullering, returnering eller reklamation er registreret. Krediteringen er normalt registreret efter to hverdage. Ved returnering af en enkelt vare skal du stadig betale for de resterende varer, fragtgebyr, faktureringsgebyr og fragten for returnering.

Bemærk venligst, at du er ansvarlig for betalingen indtil returneringen er modtaget af Campadre. OBS! Vi anbefaler derfor, at du får forlænget betalingsdatoen på fakturaen, for at undgå at blive opkrævet gebyrer ved for sen betaling.

I specielle tilfælde kan refundering tage længere tid, dog aldrig mere end 30 dage.

Rejser

Generelt
Campadre tilbyder hotelophold afhængig af tilgængelighed. Campadres hotel og rejsekampagner kan ikke kombineres med andre rabatter. For at klage over et hotelophold henviser vi til det respektive hotel.

Booking og betaling
Booking af de udbudte hotelpakker skal ske på Campadre.se. Bookinger kan ikke foretages direkte med hotellet. Bookinger kan kun foretages af medlemmer, der er logget ind. Medlemmet booker og betaler det fulde beløb for hotelpakken (i nogle tilfælde kun et bookinggebyr) direkte på Campadre.se via vores partner Secret Escapes. Efter betalingen vil medlemmet modtage en bekræftelse af bookningen.

Politik for ændringer og afbestilling
I henhold til “Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59), kan bookinger af rejsekampagner (hoteller, events, etc.) ikke ændres eller afbestilles. En booking kan udelukkende refunderes i tilfælde af sygdom med lægeerklæring. I dette tilfælde refunderes det fulde beløb.

Booking af ekstra service (der ikke er inkluderet i pakken på Campadre.se), f.eks. spabehandlinger, ekstra opredning, ekstra måltider, etc. skal aftales direkte med hotellet.

Alle spørgsmål vedrørende en bestemt booking samt spørgsmål til indholdet af en hotelpakke skal rettes direkte til hotellet.

Specielle ønsker som f.eks. allergivenligt værelse, rygerværelse, mulighed for at medbringe kæledyr, etc. kan ikke garanteres og skal aftales direkte med hotellet.

Campadre forbeholder sig retten til at ændre disse vilkår.